Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kam s tou mojí holou zadnicí?

Už nějakou dobu mám volební právo a měla jsem nárok ho využít i před listopadem 1989. Tenkrát jsem spíš hledala důvody, proč nedojít do volební místnosti, protože jsem nějak neměla potřebu podílet se na 99,9% úspěchu kandidátů jedné strany. Jeden rok to vypadalo velmi nadějně. Kdybych se přece jenom někomu musela zpovídat, proč jsem nešla volit, kombinace kojící matka a čerstvé novorozeně se mi zdály jako uznatelné důvody, proč jsem fakt nemohla přijít do volební místnosti.   

Jenomže v podnikovém bytě na podnikovém sídlišti, kde kolegové z práce byli i sousedé, si prostě iniciativní členové volební komise všimli, že pořád nejdu a nejdu. A protože jsme byli zřejmě poslední voliči na jejich seznamu, vzali urnu, volební seznam a zazvonili na naše panelákové dveře. Úplně to vidím. Sobota před polednem, přebaluji po krmení miminko a zvoní zvonek. Před touhle návštěvou s volební urnou se státním znakem jsem se neschovala. Proběhly nějaké řeči na téma, když nemůže Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi a náš tehdejší volební okrsek má opět 100% účast voličů.

První volby po listopadu 1989 jsem prožívala s nadšením a s hrdostí občana šla za plentu opravdu vybírat z různých kandidátů. Výsledek si nepamatuju, ale pamatuju si ten pocit, ne že musím jít volit, ale že můžu (anebo taky nemusím). Možná ještě pár let potom jsem si to užívala, a když děti dorostly do plnoletosti, připomněla jsem jim, aby své právo určitě využily.

Letos jsem v době prvního kola senátních voleb byla nemocná a po rozčarování z české politiky ani nijak nelitovala, že to bylo beze mne. Dosavadní výsledky těchto voleb mě natolik rozladily, že jsem to nechtěla mít na triku a šla podpořit jediného slušného kandidáta. Nespasím to, ale mám čisté svědomí, že jsem vyjádřila svůj názor.

Ať už to dopadne, jak chce, je pro mne varováním, že mi při sečtení hlasů po krajských volbách a po prvním kole senátních voleb bleskla hlavou úplně nová myšlenka:

Tak kam se odstěhuju, protože tady budu za chvíli mít „holý zadek“?

Zatím jsem v úvahách někde v Africe. Je tam teplo, tak toho nebudu moc potřebovat na oblečení a od domorodců se naučím vystačit s málem. Možná k tomu taky přispěla slova Johna Lennona, která jsem nedávno někde zahlédla: Až Ti bude v životě nejhůř, otoč se ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.  

Ale dost o politice, tohle není můj šálek kávy. 

Autor: Šárka Vidlařová | pátek 19.10.2012 23:16 | karma článku: 15,54 | přečteno: 1278x
  • Další články autora

Šárka Vidlařová

Silikonový nebo kokosový olej?

Při každém přetočení na bok zavrzala stará postel tak, že mě to probudilo. Ještě že na ní neprovozuju žádné sexuální prostocviky a jde mi jen o klidný spánek s otočkama.

24.1.2017 v 15:40 | Karma: 19,57 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Pojízdná seznamka

Od té doby, co se moje malé autíčko kvůli špatnému zaparkování svezlo na policejním náklaďáku, ztrácím ozdobné poklice z kol.

20.8.2015 v 16:54 | Karma: 11,92 | Přečteno: 762x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Jak to voní doma

Nedělní vůně po čerstvě upečené vánočce vydržela skoro tři dny, teď ji ale vystřídaly voňavé stopy po česneku.

9.1.2014 v 18:30 | Karma: 10,70 | Přečteno: 501x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Hotově nebo kartou?

Jsem aktivní uživatel platební karty, a to debetní i kreditní. Platím kartou všude, kde se dá, a že se s ní dá platit na hodně místech. Ve většině obchodů, u benzínových pump, při nákupu zboží na internetu. Poslední dobou si užívám i pohodlného placení bezdotykovou kreditní platební kartou, na které mám dokonce fotografii z naší dovolené.

27.11.2013 v 20:34 | Karma: 9,06 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Ostatní

Šárka Vidlařová

Připadám si jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce

Hrdinou tohoto nekonečného příběhu je opět moje matka a já. Ještě, že ji mám, aspoň mám o čem psát ...

18.11.2013 v 16:15 | Karma: 19,98 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1135x
Jsem máma dospělých dcer,
pro které jsem spíš kamarádka.
Mám ráda moře a slunce, a přes zlomené srdce jsem tu s rukou podanou k pomoci.
Více na www.klubodlozenychzen.cz - K.O.Z.y aneb Klub odložených žen (a mužů).

Seznam rubrik

Oblíbené stránky