Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dýně od Tiffanyho

Teprve pár posledních let si moje dospělé dcery přisvojily připomenutí anglosaského svátku Halloween. Ne že by se oblékaly do strašidelných kostýmů, to zas ne, ale vydlabaná dýně už párkrát zdobila balkon. A podle jejich vyprávění si každý večer pro radost zapalovaly svíčky ve vydlabaném Jackovi, jak si ten veselý oranžový obličej důvěrně pojmenovaly.

Poslední tři operace dýně vznikaly s mojí účastí. Poskytovala jsme sice jenom technické zázemí, ale vždycky to byla velká legrace. Moje role byla pasivní - podávala jsem fixy na namalování obličeje, kuchyňské nože všech možných velikostí a tvarů a hlavně slivovici, protože na konci října už venku není žádné teplo. Mile mě překvapilo, jak se holky navzájem doplňovaly a opravdu to bylo jejich společné dílo.

Jack se pokaždé odstěhoval k nim na balkon a já se postarala o zpracování odpadu. Můj příspěvek k Halloweenu se postupem času zdokonalil. První odpad z vydlabání Jacka skončil v popelnici na bioodpad, z druhého jsem opražila alespoň semínka, která vydržela asi jen půl hodiny, než jsme je kolektivně spořádaly. Při třetím kuchání už jsem pokročila do další úrovně – kromě pražených semínek vznikla překvapivě výborná polévka.

Ono to vůbec letos všechno bylo trochu jinak.

Na farmářském trhu jsme si prohlížely úžasné tvary, barvy a velikosti dýní, které by mohly sloužit k výzdobě na Halloween, ale pokaždé jsem při výběru nějaké dýně slyšela poznámku starší dcery směrem mladší:

„ Vždyť přece máš tu dýni od Tiffanyho!“

Netušila jsem, co to znamená. Nemusím vědět všechno a třeba to časem pochopím.

Kuchací odpoledne je tu, holky přišly s velkou dýní, připravuji svůj příspěvek – fixy, nože a slivovici a akce Jack začíná. Z náznaků jsem pochopila, že tahle oranžová tykev velkoplodá je vlastně dárek, protože obě často citují jméno dárce a brblají, co že to má dýně za divný tvar. Že prý je moc nakřivo, moc hrbolatá, moc velká, moc špičatá, no prostě dárci musí celou dobu zvonit v uších. Kritika neustává, a to ani když už je na dýni nakreslený obličej, přetrvává i při jeho vyřezávání a vydlabávání. Remcání došlo tak daleko, že letos se výtvor nejmenuje Jack, ale nese jméno po chudákovi dárci, který prý dostane vynadáno za špatně vybraný tvar tykve. No jo, chlap…

Asi po hodině je operace hotová a vyklubala se z toho zatím nejhezčí vydlabaná dýně, kterou jsem od holek viděla. Proto mě trochu překvapila otázka:

„Můžeme ti ho tady nechat??“

Moc se nebráním, a tak si letos svíčky ve vydlabaném strašidelném obličeji zapaluji já.

Protože jsem za celé odpoledne nepřišla na to, proč vlastně holky kuchaly „dýni od Tiffanyho“, zeptala jsem se. Obdarovaná dcera mi podala naprosto logické vysvětlení:

„Každá normální holka dostane od přítele po půlročním vztahu něco od Tiffanyho, třeba nějaký malý diamant. Jenom já musím dostat dýni. Dýni od Tiffanyho.“

Autor: Šárka Vidlařová | úterý 30.10.2012 0:46 | karma článku: 13,50 | přečteno: 911x
  • Další články autora

Šárka Vidlařová

Silikonový nebo kokosový olej?

Při každém přetočení na bok zavrzala stará postel tak, že mě to probudilo. Ještě že na ní neprovozuju žádné sexuální prostocviky a jde mi jen o klidný spánek s otočkama.

24.1.2017 v 15:40 | Karma: 19,57 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Pojízdná seznamka

Od té doby, co se moje malé autíčko kvůli špatnému zaparkování svezlo na policejním náklaďáku, ztrácím ozdobné poklice z kol.

20.8.2015 v 16:54 | Karma: 11,92 | Přečteno: 762x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Jak to voní doma

Nedělní vůně po čerstvě upečené vánočce vydržela skoro tři dny, teď ji ale vystřídaly voňavé stopy po česneku.

9.1.2014 v 18:30 | Karma: 10,70 | Přečteno: 501x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Hotově nebo kartou?

Jsem aktivní uživatel platební karty, a to debetní i kreditní. Platím kartou všude, kde se dá, a že se s ní dá platit na hodně místech. Ve většině obchodů, u benzínových pump, při nákupu zboží na internetu. Poslední dobou si užívám i pohodlného placení bezdotykovou kreditní platební kartou, na které mám dokonce fotografii z naší dovolené.

27.11.2013 v 20:34 | Karma: 9,06 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Ostatní

Šárka Vidlařová

Připadám si jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce

Hrdinou tohoto nekonečného příběhu je opět moje matka a já. Ještě, že ji mám, aspoň mám o čem psát ...

18.11.2013 v 16:15 | Karma: 19,98 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1135x
Jsem máma dospělých dcer,
pro které jsem spíš kamarádka.
Mám ráda moře a slunce, a přes zlomené srdce jsem tu s rukou podanou k pomoci.
Více na www.klubodlozenychzen.cz - K.O.Z.y aneb Klub odložených žen (a mužů).

Seznam rubrik

Oblíbené stránky