Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hotově nebo kartou?

Jsem aktivní uživatel platební karty, a to debetní i kreditní. Platím kartou všude, kde se dá, a že se s ní dá platit na hodně místech. Ve většině obchodů, u benzínových pump, při nákupu zboží na internetu. Poslední dobou si užívám i pohodlného placení bezdotykovou kreditní platební kartou, na které mám dokonce fotografii z naší dovolené. 

Tomuto přístupu odpovídá i hotovost v mé peněžence. Obvykle tam není téměř nic, jen když vím, že mě čekají nějaké platby v hotovosti, vyberu si a jen neochotně platím bankovkami. Teď se mi sešly během dvou týdnů tři návštěvy u mne doma, které budu muset platit hotově: kominík, štípané dřevo na pálení a servis plynového kotle. Vybrala jsem si příslušný obnos a byla připravená na tuto pro mě komplikující formu platby za zboží a služby.

1) Kominík – prohlédl kamerou, a protože je vše v pořádku, na střechu ani nelezl, díval se jen ze zahrádky a cena byla nižší než minule, takže jsem použila připravené bankovky.

2) Dřevo – přivezli v dohodnutém termínu, naskládali na určené místo, všechno klape až moc podezřele hladce. Nedalo se platit dopředu, protože k ceně dřeva se připočítává i cena za dopravu, která závisí na vzdálenosti místa složení od skladu paliva. Slyším konečnou částku, vytahuju připravené bankovky a odpočítávám potřebné.

Narovnávám složenou dvoutisícovku a kus mi jí zůstává v ruce. Fakt jsem jí kus utrhla, ani nevím jak! No nazdar.

Snažím se vnutit všechnu hotovost, co mám a že zbytek doplatím na účet, řidič to chce konzultovat s dispečinkem, ale je téměř 20 hodin večer a telefon nikdo nebere. Koukáme bezradně na sebe. Já mám v ruce dvoutisícovou bankovku ve dvou částech, kterou řidič nechce, jemu dispečink nebere telefon, takže nemá s kým konzultovat tuto mimořádnou událost. V hlavě si promítám, jestli nemůžu mít doma ještě někde nějakou drobnou rezervu, už mi chybí jen 240,- Kč. Nakonec to nějak s pomocí peněženky mojí matky, kterou zásobuju, dám v drobných přesně dohromady. Po těch všech událostech, které se mi poslední dobou dějí, mě tahle trapná scénka snad ani nepřekvapila. Jen vím, že budu muset zajít do banky a požádat o výměnu.

3) Servis plynového kotle – snad se včas dostanu do banky k výměně dvoudílné dvoutisícovky, jinak už ve dveřích technikovi řeknu, že budu platit převodem na účet.

S tou hotovostí to už nějak neumím. 

Autor: Šárka Vidlařová | středa 27.11.2013 20:34 | karma článku: 9,06 | přečteno: 1165x
  • Další články autora

Šárka Vidlařová

Silikonový nebo kokosový olej?

Při každém přetočení na bok zavrzala stará postel tak, že mě to probudilo. Ještě že na ní neprovozuju žádné sexuální prostocviky a jde mi jen o klidný spánek s otočkama.

24.1.2017 v 15:40 | Karma: 19,57 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Pojízdná seznamka

Od té doby, co se moje malé autíčko kvůli špatnému zaparkování svezlo na policejním náklaďáku, ztrácím ozdobné poklice z kol.

20.8.2015 v 16:54 | Karma: 11,92 | Přečteno: 762x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Jak to voní doma

Nedělní vůně po čerstvě upečené vánočce vydržela skoro tři dny, teď ji ale vystřídaly voňavé stopy po česneku.

9.1.2014 v 18:30 | Karma: 10,70 | Přečteno: 501x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Připadám si jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce

Hrdinou tohoto nekonečného příběhu je opět moje matka a já. Ještě, že ji mám, aspoň mám o čem psát ...

18.11.2013 v 16:15 | Karma: 19,98 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Osobní

Šárka Vidlařová

Kde najít půlhodinového manžela?

Co si neudělám, to nemám. Od té doby, co jsem „odložená žena“, se moje dovednosti rozšiřují o další a další potřebné maličkosti.

31.10.2013 v 17:44 | Karma: 13,84 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1135x
Jsem máma dospělých dcer,
pro které jsem spíš kamarádka.
Mám ráda moře a slunce, a přes zlomené srdce jsem tu s rukou podanou k pomoci.
Více na www.klubodlozenychzen.cz - K.O.Z.y aneb Klub odložených žen (a mužů).

Seznam rubrik

Oblíbené stránky