Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Silikonový nebo kokosový olej?

Při každém přetočení na bok zavrzala stará postel tak, že mě to probudilo. Ještě že na ní neprovozuju žádné sexuální prostocviky a jde mi jen o klidný spánek s otočkama. 

To bude určitě tím, jak jsem ji před nedávnem o kousek posunula, abych měla místečko na o trochu větší noční stolek. To se asi smeklo její podložení, a tak teď pykám za svoji iniciativu na nepatřičném místě.

Měla jsem pozvaného hodinové manžela na opravu několika drobností v bytě a na seznamu byla i vrzající postel. Nabádala jsem ho, že to určitě bude stačit jenom podložit, protože před posunem to nevrzalo, ale moc se mu to nezdálo. Aby měl ode mne pokoj, vyhověl mi. No, bylo to o fous lepší, jenomže každý i sebemenší pohyb byl stále dost hlasitý.

Už mi bylo blbý znovu zvát hodinového manžela jen kvůli vrzající posteli, a tak jsem se obrátila na strýčka Google s tím, že to už přece musím zvládnout sama. Evidentně jsem nebyla první, kdo tento problém s pomocí internetu řešil, a tak jsem zjistila, že mi může pomoci kousek mýdla nebo silikonový olej. No, mýdlo používám tekuté, ale nějaký historický dar z osmdesátých let jsem přece jenom ve skříni mezi prádlem našla. Ale silikonový olej jsem nějak nevěděla, jak nahradit. Mám olivový panenský, olivový s příchutí bazalky, řepkový a rýžový….

Sundala jsem matraci vcelku v rozměru 140 x 200 cm, a musím uznat, že když jsme ji posledně sundávali s hodinovým manželem, tak strašně těžká se mi ani nezdála. Dobrá, matrace je dole pečlivě jsem tuhým mýdlem natírala konce lamel, které dosedaly do plastových kapes na dřevěném rámu. Uf, hotovo, vracím velkou a těžkou matraci zpět a sedám si na postel – vrže. Tak znova – matrace dolů, a mýdlem přejedu i přes kovový mechanismus na zvedání lamelového roštu. Matrace zpět, pokus a – vrže. Ale protože se blíží půlnoc, další pokusy nechávám na druhý den.

Psali tam něco i oleji a protože mám od kamarádky zázračný kokosový olej, který používám na všechno možné, říkám si - to bude ono, na nějaké dřevo to přece musí zabrat. Takže ráno zase matrace dolů (ta je ale těžká), všechny konce lamel napatlat kokosovým olejem, pro jistotu vezmu i zvedací mechanismus. Zase matrace zpět a hokus pokus – vrže, sakra!

Přemýšlím, kde by se přece jenom dal koupit onen doporučovaný silikonový olej a v nějaké diskuzi na netu mi padne do oka nějaká zkratka WD nebo tak něco. Ha, to jsem někde mezi chemikáliemi v garáži viděla! Hned po návratu z práce už obvyklým hmatem s funěním sundávám velkou matraci a vyzbrojena "něčím" s podobným názvem aplikuji na obvyklá místa. To je ale smrad! Musím to vydržet, nedá se nic dělat. Matrace zpět a? Vrže. Je mi do breku a snažím se myslet jako chlap, co mám ještě udělat. Je mi strašná zima, protože v tom smradu se nedá spát a venku je zrovna dost pod nulou. Volím raději smrad než omrzliny a naštvaná ulehám na stále vrzající postel.

To přece není možné, že bych na to nepřišla! Napadá mě další řešení, a tak opět večer ve smradlavé a studené ložnici už obvyklým hmatem sundávám těžkou velkou neforemnou matraci a vyndávám veškerý obsah úložného prostoru. Je mi nad slunce jasné, že bude následovat astmatický záchvat, ale nedá se nic dělat, čerstvý aplikátor na akutní astma mám připravený a pokračuju. To bude tím, že dno úložného prostoru neleží úplně přesně na svém místě, musím ho znovu a lépe podložit, určitě to pomůže. Nejde ale vyndat, překáží kování na rámu postele. Nevím, jak by si poradil nějakej chlap, ale já jsme prostě vzala šroubovák a odmontovala jednu část rámu, abych mohla dno vyndat. Samozřejmě jsou pod ním chuchvalce prachu, takže přichází na řadu vysavač. Pak oblepím filcovými samolepícími kolečky rám na umístění dna, už mi teda není zima, jen pracuju ve smradu a dýchání se zhoršuje. Tak a jdu postel skládat zpět – dno, bok a šroubovák. Na to matrace – preventivně na prázdný úložný prostor a pokus. Vrže. To snad není možné! Už zase se slzami v očích a s akutní dávkou proti astmatu si probírám všechny kroky, které jsem zatím udělala a jdu systematicky krok po kroku zpět, jestli přece jenom neobjevím nějakou skulinu v mém tažení proti vrzání postele.

Znova (po kolikáté už) matrace dolů a jako už po několikáté virguluju lamelovým roštem a pokouším se podle sluchu najít inkriminované místo. Připadám si trochu jako hrdina z povídky Šimka a Grossmanna Exkurze do ZOO, který přiložením ucha k zemi určoval čas přiběhnutí hrocha. Přece jenom mě napadlo ještě jedno místo, kam jsem neaplikovala ani mýdlo, ani kokosový a ani silikonový olej. Je to dřevěný rám, na kterém jsou upevněná plastová pouzdra pro zasunutí lamel. Stříknu silikon, potřu kokosovým olejem a rázem je ticho. Ten spoj je samozřejmě lehce dostupný bez sundání matrace, bez rozebrání konstrukce, bez vyndání obsahu úložného prostoru.

Uf, ale aspoň mám uklizeno i pod postelí. Vracím vše zpět pod rošt, přiklopím matrací, vyvětrám, zapálím si vonnou svíčku a vdechnu si sprej na astma, protože teď už opravdu nemůžu popadnout dech. Ale postel konečně nevrže.

Autor: Šárka Vidlařová | úterý 24.1.2017 15:40 | karma článku: 19,57 | přečteno: 1237x
  • Další články autora

Šárka Vidlařová

Pojízdná seznamka

Od té doby, co se moje malé autíčko kvůli špatnému zaparkování svezlo na policejním náklaďáku, ztrácím ozdobné poklice z kol.

20.8.2015 v 16:54 | Karma: 11,92 | Přečteno: 762x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Jak to voní doma

Nedělní vůně po čerstvě upečené vánočce vydržela skoro tři dny, teď ji ale vystřídaly voňavé stopy po česneku.

9.1.2014 v 18:30 | Karma: 10,70 | Přečteno: 501x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Hotově nebo kartou?

Jsem aktivní uživatel platební karty, a to debetní i kreditní. Platím kartou všude, kde se dá, a že se s ní dá platit na hodně místech. Ve většině obchodů, u benzínových pump, při nákupu zboží na internetu. Poslední dobou si užívám i pohodlného placení bezdotykovou kreditní platební kartou, na které mám dokonce fotografii z naší dovolené.

27.11.2013 v 20:34 | Karma: 9,06 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Ostatní

Šárka Vidlařová

Připadám si jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce

Hrdinou tohoto nekonečného příběhu je opět moje matka a já. Ještě, že ji mám, aspoň mám o čem psát ...

18.11.2013 v 16:15 | Karma: 19,98 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Osobní

Šárka Vidlařová

Kde najít půlhodinového manžela?

Co si neudělám, to nemám. Od té doby, co jsem „odložená žena“, se moje dovednosti rozšiřují o další a další potřebné maličkosti.

31.10.2013 v 17:44 | Karma: 13,84 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Osobní

Šárka Vidlařová

Mimořádný volební okrsek

Mám hodně blízko k výzkumu trhu, a tak jsem se velmi ráda přidala ke spontánní akci kolegů, kteří jen tak pro zpestření běžné práce zorganizovali tipování volebních výsledků mezi námi. V našem business centru je několik spřátelených firem, které ve větší či menší míře občas nebo i pravidelně spolupracují. Přijaly pozvání do hry, a tak tipovalo celkem 16 lidí ze šesti společností, které spojuje sídlo provozovny, jak říkáme „na kopci“.

28.10.2013 v 23:08 | Karma: 6,75 | Přečteno: 320x | Diskuse| Politika

Šárka Vidlařová

Tak už jsem taky byla jarmarečnicí

Na proslulém Jarmarku Ona Dnes jsem byla párkrát jako kupující a vždy si udělala radost nějakou maličkostí téměř zadarmo. Když jsem od léta věděla, že dcera jedné kamarádky se opět chystá vyložit na jarmareční stoleček své nepotřebné hadříky a utržit tak i nějakou korunu, řekla jsem si, že to tentokrát zkusím i z té druhé strany – stanu se jarmarečnicí.

25.10.2013 v 16:35 | Karma: 6,97 | Přečteno: 413x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

V cizím městě, v cizím kostele

Dostala jsem parte, které definitivně vyřešilo moji občasnou otázku: jak se asi daří tetě Marii? Zemřela. Tiše, nenápadně, v důstojném věku vysoko překračujícím průměrný věk žen v naší republice. Pohřeb se konal v sobotu v pravé poledne, měla jsem tak dostatek času přijet. Neviděly jsme se deset let, ale tuhle maličkost jsem pro ni ráda udělala.

20.8.2013 v 8:13 | Karma: 18,07 | Přečteno: 638x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Srážka s praktickou lékařkou

Stačila kombinace dlouhého období letních pařáků, dietní chyba, věk a moje 91 letá maminka si začala stěžovat na to, že jí je špatně a nejedla. Ze zkušeností už vím, že výpadek jídla a pití v tomto věku je osudový, a proto jsme kolem ní všichni intenzivně kroužili, aby alespoň dietně brzy začala jíst a pít. Po čtyřech dnech mi babička ráno zavolala, že je jí pořád špatně a že by chtěla jít ke své praktické lékařce. Hurráá.

19.8.2013 v 16:23 | Karma: 22,88 | Přečteno: 2785x | Diskuse| Osobní

Šárka Vidlařová

(Ne)Dobrovolný Dárce Orgánů

Na konci naší ulice se zabil mladý motorkář. Neznala jsem ho, ale denně chodím kolem místa, kde k tragédii došlo a přibývají tam zapálené svíčky, květiny, vzkazy. Na jeho památku myslí hodně lidí.

13.8.2013 v 16:45 | Karma: 17,97 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Osobní

Šárka Vidlařová

Půjde-li o holý život, volejte byt majitele

Jeden víkend jsem neplánovaně jako náhradnice strávila v severním výběžku Čech kousek od polských hranic. Původně byl pobyt dárek pro moji kamarádku Evu v podobě návratu do rodného kraje jejího otce, jen dárce se asi nepodíval do mapy a místopisně se úplně netrefil.

8.8.2013 v 12:00 | Karma: 7,81 | Přečteno: 861x | Diskuse| Cestování

Šárka Vidlařová

Babička on – line

Přestože má naše babička kolem sebe sedm dospělých blízkých příbuzných, největší objem nákupů do její domácnosti je v mých rukách. Doslova.

28.6.2013 v 23:30 | Karma: 17,10 | Přečteno: 560x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Ani jsem netušila, že jde reklamovat masáž

Moji bolavou duši léčím velkým množstvím práce, a tak v práci trávím mnohem více času, než si tvůrci zákoníku práce asi představovali. Nevadí mi to, beru to i jako otázku profesní cti, že svěřený projekt zvládnu.

13.5.2013 v 18:58 | Karma: 13,02 | Přečteno: 629x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Bengálky

Kamarádka je přes kočky s rodokmenem, a tak když jsem dostala pozvání podívat se na koťata jedné z jejich dvou bengálských koček, neodolala jsem.

25.2.2013 v 19:30 | Karma: 13,25 | Přečteno: 570x | Diskuse| Hobby

Šárka Vidlařová

Dýně od Tiffanyho

Teprve pár posledních let si moje dospělé dcery přisvojily připomenutí anglosaského svátku Halloween. Ne že by se oblékaly do strašidelných kostýmů, to zas ne, ale vydlabaná dýně už párkrát zdobila balkon. A podle jejich vyprávění si každý večer pro radost zapalovaly svíčky ve vydlabaném Jackovi, jak si ten veselý oranžový obličej důvěrně pojmenovaly.

30.10.2012 v 0:46 | Karma: 13,50 | Přečteno: 911x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Kam s tou mojí holou zadnicí?

Už nějakou dobu mám volební právo a měla jsem nárok ho využít i před listopadem 1989. Tenkrát jsem spíš hledala důvody, proč nedojít do volební místnosti, protože jsem nějak neměla potřebu podílet se na 99,9% úspěchu kandidátů jedné strany. Jeden rok to vypadalo velmi nadějně. Kdybych se přece jenom někomu musela zpovídat, proč jsem nešla volit, kombinace kojící matka a čerstvé novorozeně se mi zdály jako uznatelné důvody, proč jsem fakt nemohla přijít do volební místnosti.

19.10.2012 v 23:16 | Karma: 15,54 | Přečteno: 1278x | Politika

Šárka Vidlařová

Zastavili mě

Mám za sebou náročný pracovní den obohacený ranním kilometrem v bazénu, a tak při večerní cestě autem domů jedu raději pomalu a opatrně. Prší a je tma, kromě kočky na mě dneska doma nikdo nečeká. Jedu obvyklou trasou, na které znám radarově měřené úseky, vím, kde se za křižovatkou budou sjíždět dva pruhy do jednoho, podle toho jedu. Po dlouhém dni v plném pracovní tempu se snažím nějak uklidnit hudbou a zastavit mozek, prostě si dopřávám psychickou sprchu, abych měla večer doma klid alespoň chvíli pro sebe.

2.10.2012 v 20:52 | Karma: 23,45 | Přečteno: 2020x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Nabídka, kterou jsem neodmítla: NECHCEŠ PLATAN?

Platan dostal jméno Mojmír a byl svatebním darem na svatbě kamarádů. V duchu známého anglického citátu „zasaď strom, postav dům a dej světu syna“ chtěli svatební hosté darovat něco originálního. Není to špatná myšlenka, jen v panelákovém bytě bez balkonu Mojmír trochu trpěl. A proto se hledala chůva.

21.9.2012 v 23:45 | Karma: 14,38 | Přečteno: 981x | Diskuse| Hobby

Šárka Vidlařová

Dostala jsem kytku,

no kytku, jen jednu růži. No růži, spíš růžičku. Ale mám z toho rozpaky. A velké.

10.9.2012 v 21:10 | Karma: 12,61 | Přečteno: 897x | Diskuse| Ona

Šárka Vidlařová

Aleši, budíček, vstávej, chci slyšet vodu!

Umřel mi kamarád, vrstevník, můj šéf. Známe se od naší plnoletosti, takže vlastně strašně dlouho. Spojila nás moje nejlepší kamarádka, pro ni se stal milencem, manželem, otcem dvou dnes již dospělých kluků, pro mne prostě kamarádem. A jak to u kamarádů bývá – měli jsme společný sem tam nějaký večírek, Silvestr, následovaly cesty za kulturou, společná dovolená. Čím jsme byli zralejší, tím bylo méně času na zábavu a stále víc času jsme všichni byli v práci.

9.5.2012 v 3:36 | Karma: 32,27 | Přečteno: 3257x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1135x
Jsem máma dospělých dcer,
pro které jsem spíš kamarádka.
Mám ráda moře a slunce, a přes zlomené srdce jsem tu s rukou podanou k pomoci.
Více na www.klubodlozenychzen.cz - K.O.Z.y aneb Klub odložených žen (a mužů).

Seznam rubrik

Oblíbené stránky